tisdag 1 september 2009

September night

Hej hej blogg! Var ett tag sen nu, precis som vanligt. Mycket har hänt sedan jag skrev faktiskt. Jobbar klart nere på Briggen så sent som igår faktiskt. Blev 212 timmar i augusti trotts att jag var ledig 8 dagar. Var en riktigt stressig sista dag också. Skulle ha 40 gäster inbokade, sen kom det fem till. No biggie tänkte vi. Men vid två-tre-tiden började det ramla in pensionär efter pensionär som ville ha kaffe, kaka, vin, snapps trotts att vi hade stängt hela restaurangen. Det slutade med att vi diskade det sista för hand 16.00. Färjan gick 16.25. Stressad till max vill jag lova.

Nu sitter jag i Kalmar hos Tracy och Robert, ska vara här i några dagar innan jag drar till Viktor i Linköping över helgen. Min lilla resa avslutas i Örebro hemma hos Arvid och Sanne, tillsammans med Mio och Fredrik som är ute på roadtrip. När jag väl kommer hem till Östersund har det hunnit bli 10 september och vi åker till Vancouver, Kanada 23e Oktober. Lyckas bli hemma i ca 50 dagar. Det var länge sedan.

Nu ska jag lägga mig på den underbara soffan o ta och sova några timmar. I morgon ska jag träffa Sjödahl hoppas jag, det blir riktigt trevligt. Har inte träffat honom på snart ett år. Muckdagen. Bästa dagen.


Peace!

Inga kommentarer: